Opel a avut curajul să promoveze în urmă cu cinci ani un proiect îndrăzneţ, care însă risca să se transforme într-un semieşec, deoarece piaţa europeană era „asediată” de un număr foarte mare de vehicule din segmentele inferioare.
Meriva era marea surpriză pregătită europenilor la sfârşitul anului 2002, când cel mai mic monovolum al planetei juca un dublu rol: maşină de familie şi de oraş.
Construit pe structura micuţului Corsa, noul minivan este un deschizător de drumuri lansat cu scopul de a oferi un al doilea automobil, destinat tot familiei, la fel de practic şi versatil ca Zafira, dar de dimensiuni mai reduse.
Meriva a întrecut orice aşteptări de la vânzări la secţiunea fiabilitate la costuri de întreţinere.
Numai anul trecut, în Germania, au fost comercializate aproape 38.000 de unităţi, deţinând în prezent o cotă de piaţă de 17.6%.
După lansarea unei versiuni restilizate în 2006, Opel a decis că a sosit vremea să se gândească la o nouă generaţie, programată să debuteze în 2010. Înainte de a o cunoaşte, germanii au pregătit conceptul ce prefigurează noul mini-MPV.
Prototipul va debuta peste o lună la Geneva, moment în care vom intra în posesia tuturor informaţiilor de rigoare.
Deocamdată, Opel a ne-a furnizat doar o schiţă din care se poate distinge profilul micuţului Meriva. Linia de design nu aduce nimic spectaculos, aceasta fiind orientată spre îmbinarea unor caracteristici estetice de la Flextreme şi GTC Coupe.
Meriva 2 pare mult mai atletic, înclinaţia montanţilor faţă, forma geamurilor laterale, capota scurtă şi pasajele înălţate ale roţilor sunt indiciile care ne conduc cu gândul la un model interesant şi tineresc, vioi şi stimulativ.