Honda a făcut spectacol la ea acasă cu prototipul "Compact Renaissance Zero" alias CR-Z.
Se întâmpla anul trecut, în toamnă, la Salonul Auto de la Tokyo, când japonezii uimeau publicul cu o noutate absolută din punct de vedere tehnic şi estetic.
Conceptul reînnoadă tradiţia în clasa compactelor sportive începută în anii 80 cu celebrul CRX, dar, spre deosebire de acesta, CR-Z foloseşte o propulsie hibridă, aşadar este un model cu foarte bune performanţe dinamice şi ecologic în acelaşi timp.
La momentul debutului se ştia că Honda intenţiona să producă maşina de serie doar pentru pieţele cu potenţial, însă planurile s-au mai schimbat de atunci.
Clasa sportivelor hibride este abia la început şi cel puţin în clasa mică
terenul este liber şi propice unei afirmări de proporţii.
Imaginea bună lăsată de fostul CRX, dezvoltarea puternică a „speciei” hibride şi normele de poluare tot mai drastice au făcut ca Honda să îşi reconsidere poziţia vizavi de conceptul ecologic.
Honda doreşte să extindă aria de influenţă a versiunii de serie CR-Z şi se gândeşte serios să introducă modelul şi în acele părţi ale lumii care nu au avut contacte cu CRX.
Oricum, conceptul sportiv hibrid se pregăteşte pentru debutul european programat în martie la Salonul Auto de la Geneva.
Se estimează că modelul de uzină va sosi în 2009 sau 2010.
Japonezii mai anunţă că maşina de serie va reprezenta o nouă experienţă în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce.
Prototipul Honda a fost modelat pentru a exprima ideea de armonie exterioară, aflată în deplină sinergie cu interiorul care combină atmosfera hi-tech cu sportivitatea.
Futuristic şi dinamic, noul concept japonez se doreşte a fi pionierul gamei compactelor uşoare, unde Honda are o experienţă importantă şi care poate aduce numeroase satisfacţii.