Seat începe să spere la vremuri bune. Lucrul la viitoarea generaţie Ibiza se apropie de final, după trei ani de muncă aproape neîntreruptă în atelierele de creaţie de la Martorell.
Chiar dacă noul Ibiza încă se ascunde în spatele unui zid de secrete şi mistere numai de ingineri ştiute, oficiali din cadrul grupului Volkswagen au furnizat câteva date preţioase despre maşina cu cele mai bune vânzări din gama Seat.
Noul Ibiza va folosi aceeaşi platformă modulară ca şi Skoda Fabia, adică mecanica viitorului Volkswagen Polo. Dimensiunile exterioare vor creşte simţitor, la fel şi cele interioare, dar fără a depăşi limitele clasei din care face parte vehiculul spaniol.
Seat doreşte ca următoarea serie Ibiza să spargă tiparele obişnuite atât prin design, cât şi prin raportul calitate-preţ. Noul Ibiza nu va mai avea nimic în comun cu actuala serie, ci va păşi pe urmele ultimelor modele Altea şi Leon, adică va avea un exterior foarte îngrijit, dinamic şi spaţiu interior modern. Secţiunea frontală, anume capota, blocurile optice, grila, spoilerul vor suferi schimbări radicale.
Ibiza se va baza pe numeroase noutăţi tehnice şi stilistice menite să scoată în evidenţă o personalitate mult mai complexă. Seat va produce versiuni de caroserie compactă cu 3 şi 5 uşi cât şi sedan, ultima variantă foarte apreciată pe piaţa ţărilor din Europa de Est.
Partea de propulsie va fi formată din motoare diesel şi pe benzină cu puteri cuprinse între 70 şi 180 de cai putere.
Prototipul premergător maşinii de serie va debuta în martie la Salonul Auto de la Geneva.