Smart debutează promiţător în 1998. Făcea parte din acelaşi concern cu Mercedes şi Chrysler, era o companie tânără în care se investise peste 1 miliard de euro, era un brand orientat exclusiv pe automobile de oraş ieftine şi economice, şi dedicat tinerilor cu un mod de viaţă activ.
Primul model, microcarul ForTwo, a fost un succes răsunător. Smart lansează în 2004 un vehicul de familie în cinci uşi, cu un interior destul de spaţios pentru 5 persoane. Denumită ForFour, noua maşină ce folosea componente de la Mitsubishi Colt, este un eşec iar Mercedes opreşte definitiv producţia pe 30 iunie 2006, ca urmare a costurilor prea ridicate de producţie dar şi a numărului mic de cereri.
Dispariţia acestui model pare să fi fost mai de folos concernului Daimler decât apariţia lui. Nu acelaşi lucru se poate spune în prezent, când maşinile economice au devenit foarte atractive în toată Europa.
Nemţii se gândesc serios să repună în drepturi modelul Smart, având în vedere atât viitoarele norme de poluare dar şi evoluţia preţului la combustibili. Daimler mai are un motiv serios, vânzările Smart în America de Nord au explodat, un semnal clar că lumea s-a schimbat. Unul din oficialii companiei, Rainer Schmückle, susţine că noul ForFour va reveni însă acesta ar putea fi comercializat fie ca model Mercedes, fie Smart.
Viitorul vehicul va beneficia de un design diferit faţă de prima generaţie şi va avea de înfruntat rivali ca Toyota iQ şi Volkswagen Up!