Opel ţine pasul cu noile tendinţe de piaţă, tot mai severe în privinţa calităţii şi siguranţei în exploatare.
Intitulat Antara, modelul 4x4 de la Opel se încadrează în clasa medie unde activează Citroen C-Crosser, Nissan Qashqai şi VW Tiguan.
Partea de motorizare care propune o combinaţie interesantă între variantele pe benzină, motorină şi gaz lichefiat. Gama începe cu un agregat de 2,4L cu 141 CP şi culminează cu o unitate pe benzină de 3,2L cu 6 cilindri dispuşi în V şi care generează 224 CP.
Odată cu prima generaţie Antara, îşi face debutul o cutie automată intitulată Active Select, cu 5 rapoarte de viteză, montată pe versiunea echipată cu un turbo-diesel de 2.0L cu 150 CP. Ca orice SUV care se respectă, tracţiunea se bazează pe aportul ambelor axe, astfel că Opel Antara este dotată cu un sistem de tracţiune integrală cu diferenţial electro-hidraulic gestionat electronic, capabil să transmită cuplul de torsiune la una din ambele punţi în funcţie de aderenţă. Pe lângă sistemul 4x4, SUV-ul vine dotat cu o multitudine de echipamente de securitate pasivă ABS şi ESP, care lucrează mână în mână cu sistemul de protecţie activă împotriva răsturnării, programul de control al vitezei la coborâre şi sistemul de asistare hidraulică a frânelor.
Din punct de vedere estetic, vehiculul nu se distanţează prea mult faţă de designul plăcut cu care ne-a obişnuit Opel în ultima vreme. Deşi în unele părţi caroseria seamănă aproape leit cu fratele vitreg Chevrolet Captiva, profilul maşinii nu compromite dinamica formelor exterioare.
Odată cu lansarea lui Antara, Opel va trebui să demonstreze că poate crea un nou mit, o nouă dimensiune a longevităţii aşa cum a fost Frontera.