Proton este un nume care poate pentru mulţi nu spune mare lucru. Pentru cei din Asia de Sud-est, Proton este unul din cele mai accesibile automobile.
Proton este cel mai mare constructor de automobile din Malaiesia şi singurul care şi-a permis să refuze orice colaborare cu fabricanţii din Europa.
Dacă în urmă cu câteva săptămâni, indienii de la Tata anunţau cu mândrie lansarea maşinii poporului, a venit timpul ca Malaiesia să răspundă pe măsură. Noul model pregătit de Proton nu se va bate cu Tata Nano, maşina de 2.500 de dolari, ci cu mioriticul Dacia Logan.
Intitulat Saga, vehiculul este un sedan de 6000 de euro propulsat de un motor pe benzină de 1.3 litri ce dispune de un sistem de injecţie multipunct. Agregatul dezvoltă 95 de cai putere şi un cuplu motor de 120 Nm. Consumul declarat de producător este de 6.3 litri la 100 de kilometri parcurşi.
Proton intenţionează să fabrice până la 6.000 de unităţi lunar şi are capacitatea de a tripla cadenţa de producţie dacă nevoia o va cere.
Saga va fi comercializat şi peste graniţele Malaiesiei, mai exact în China, India, Iran, Arabia Saudită, Egipt şi alte ţări din Orientul Mijlociu. Asta înseamnă că interesele noului Proton Saga se vor intersecta cu cele ale versiunilor Logan fabricate în Iran şi India.
Şi-a găsit oare Logan naşul? Oricum înfruntările în gama low-cost abia încep.