Fiat este decisă să nu repete greşelile trecutului. Investiţiile nu se vor mai face cu ţârâita iar dezvoltarea tehnologică devine un imperativ.
Fiat va adopta o serie de tehnologii noi, dar şi sisteme, aflate deja în exploatare, de o eficienţă incontestabilă. Mare parte din acestea vor debuta pe Bravo, maşina supermini ce trebuie să lupte cu veterani de calibru precum Focus, Astra şi Golf. În toamna anului 2009, automobilul va figura cu o transmisie cu dublu ambreiaj, dispozitiv utilizat pe scară largă de câţiva producători germani. Remarcabil este faptul că Fiat va veni cu propria versiune acestui tip de transmisie, faţă de alţi constructori auto care au copiat sistemul DSG de la Volkswagen. Cutia de viteze va folosi două discuri de ambreiaj - primul selectează rapoartele impare, iar cel de al doilea rapoartele pare.
Italienii anunţă şi îmbunătăţirea sistemelor de injecţie actuale, Fiat lucrând intens la o nouă generaţie de motoare common-rail, debutante tot pe Bravo, ce vor reduce consumul de carburant cu până la 20%.