Trabant, maşina poporului în fosta RDG, una din embleme comunismului, revine.
Primul model, fabricat pe 7 noiembrie 1957 la Zwickau, a fost un prilej de a demonstra Germaniei de Vest că ţara vecină este capabilă să dea lumii cea mai economică şi ieftină maşină din lume. Au reuşit! Folosind un model cu o caroserie realizată din Duroplast, un mix de carton presat, lână şi fibră de bumbac, maşina utiliza un motor în doi timpi ce funcţiona fără pompă dar cu amestec de benzină şi ulei.
Au fost construite în total peste 3 milioane de unităţi în versiuni de caroserie sedan şi break.
Ultimul Trabi a fost fabricat în 1991, modelul fiind disponibil cu un motor diesel de 1.1 litri.
„Broscuţa est-germană” nu a fost dată uitării, visul tinerilor comunişti fiind readus la viaţă de carosierul german IndiKar şi compania Herpa ce anunţă relansarea legendarului Trabant. Se va întâmpla în toamna anului 2009 la Frankfurt. Ideea renaşterii modelului încântă pe toată lumea şi chiar este rentabilă. Cum piaţa maşinilor ieftine cu costuri mici de întreţinere a luat avânt, modelul pregătit de IndiKar are şansele unui succes enorm având în vedere şi numărul încă mare de...nostalgici.
Botezat New Trabi, conceptul va fi un hatchback cu 5 uşi vopsit albastru şi cu acoperiş alb. Pentru a putea fi pusă în circulaţie, versiunea de serie a noului Trabant va trebui să respecte toate cerinţele în materie de siguranţă şi poluare.
(30 ian 2008, 18:30:24