Mitsubishi este perceput ca unul din cei mai importanţi furnizori de maşini sport, tendinţă confirmată de apariţia unei pleiade de sedanuri de performanţă.
Viziunile japonezilor s-au tradus până acum prin flexibilitatea unor modele ca Lancer Evolution şi Lancer Ralliart şi, mai nou, Prototype-S. Acesta din urmă este un concept pregătit pentru a fi înfăţişat la cea de a 78-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva din luna martie.
Noul prototip Mitsubishi este derivat din actualul Lancer şi ia forma unui hatchback în 5 uşi cu veleităţi sportive, destinat în special Europei. Prototype-S se bazează şi pe o serie de trăsături împrumutate de la studiul de design Mitsubishi Concept-Sportback, dezvăluit în 2005.
Sportiva hatchback este propulsată de un motor turbo cu intercooler de 2.0 litri ce produce 240 CP şi 343 Nm, cuplu maxim. Agregatul dispune de tehnologia MIVEC, controlul electronic al distribuţiei, ce asigură consum de carburant redus şi prestaţii dinamice superioare. Acesta este legat la o cutie de viteze automată de tip Twin Clutch SST şi trimite momentele de cuplu la toate cele 4 roţi prin sistemul de tracţiune integrală full-time 4WD ce utilizează ACD (Active Center Differential) repartizând cuplul în funcţie de condiţiile de aderenţă, oferind astfel cel mai bun balans între răspunsul direcţiei şi tracţiune.