Nissan s-a lansat în afaceri cu modele coupe în 1969. Timp de peste două decenii de ani nu a fost deranjată de nimeni, pentru că mulţi producători nu erau interesaţi să investească în maşini de două locuri, în perioada în care automobilele de familie erau la putere.
În 1998 japonezii sunt scuturaţi puternic de apariţia lui Audi TT, un vehicul inovator, care avea să schimbe definitiv faţa segmentului coupe, şi reacţionează abia patru ani mai târziu când lansează 350Z.
Nissan răspunde tardiv dar cu un model la înălţime, capabil să ţină piept atacurilor venite din partea duşmanului său de moarte. Apariţia celei de a doua generaţii TT şi introducerea unor versiuni de performanţă sunt semnale clare că Audi vrea să devină cel mai atractiv model al clasei.
Dar japonezii nu se lasă mai prejos. Dacă germanii vor avea două ediţii sportive, Nissan va avea una şi bună, 370Z.
Practic nu vorbim de spre un nou model, ci doar despre un nou motor ce va fi introdus: este vorba de propulsorul V6 de 3.7 litri şi 330 cai putere, disponibil acum pe Infiniti G37 coupe.
Nu se ştie cu exactitate ce se va întâmpla cu 350Z, va fi păstrat sau înlocuit? Cât despre noul 370Z se spune că va utiliza tracţiunea integrală 4-Wheel Active Steer şi şasiul folosit de Infiniti G37.
Premiera este programată pentru Salonul Auto de la Paris din toamna acestui an.