Subaru a lăsat de o parte orgoliul şi s-a pus serios pe muncă pentru a dezvolta cu forţe proprii primul lor motor diesel. Specialist în sisteme de tracţiune integrală dar şi în propulsoare boxer pe benzină, producătorul japonez anunţă cu mândrie lansarea primului motor boxer diesel din lume, disponibil pentru piaţa europeană. Pentru început, doar Legacy şi Outback vor beneficia de avantajele acestui motor orizontal cu cilindri opuşi şi anume: zgomot mic, vibraţii reduse, dimensiune compactă. Boxer-ul diesel are convertorul catalitic şi turbosuflanta montate sub motor, soluţii ce ajută la coborârea centrului de greutate, aspect ce îmbunătăţeşte manevrabilitatea maşinii. Astfel sunt reduse deviaţiile şi mişcările de ruliu, rezultând o mai mare stabilitate în viraje. Noul diesel ce echipează în premieră cele două modele este o unitate cu 4 cilindri de 2.0 litri ce dezvoltă 150 de cai putere la 3.600 rpm. Viteza maximă este de 202 km/h, în cazul lui Legacy, în timp ce Outback atinge 199 km/h. Subaru susţine că boxer-ul diesel consumă doar 5,7 l/100 km, mai puţin decât Mondeo sau Passat.
Treptat, japonezii vor introduce noua motorizare pe Impreza şi Forester. Subaru estimează că, până în 2010, jumătate din totalul modelelor sale comercializate în Europa vor avea motoare diesel.