Mazda a realizat în ultimii ani progrese cu adevărat remarcabile. Paşii cei mai importanţi au fost făcuţi odată cu lansarea filozofiei Zoom-zoom, care caracterizează toate modele constructorului japonez. Mazda înţelege prin aceasta o fiabilitate remarcabilă, design elaborat, nelăsând la o parte plăcerea lucrului bine făcut, aspecte ce pot fi observate şi la noul Mazda 2, un model destinat aglomeraţiilor urbane. Comparativ cu vechea generaţie, Mazda 2 nu mai este consecventă ideii de a oferi un mini-monovolum autentic, trăsăturile exterioare apropiindu-l de un model compact-sportiv. La exterior, partea frontală include blocuri optice noi, grilă şi spolier revizuit ce include o priză de aer, generoasă ca mărime, aşezată în unghi opus şi care permite intrarea unui volum suplimentar de curenţi pentru răcirea motorului. Jantele din aliaj şi spoilerul de pe acoperiş sunt un semnal clar al apartenenţei noului Mazda 2 la clasa sport a sectorului mini. Linia caroseriei este mai joasă, ca urmare a modelării părţii spate în stil hatch. Îmbunătăţiri semnificative s-au adus confortului şi spaţiului pentru pasageri şi au fost posibile ca urmare a creşterii dimensiunilor, lungime 3.88 m, lăţime 1.69 m, iar ampatamentul este cu 10 cm mai mare. Componentele interiorului, în special bordul, şi consola centrală sunt tot noi, iar comenzile uşor de accesat. Lista noutăţilor continuă şi la partea de propulsie unde sunt disponibile unităţi pe benzină 1.3L şi 1.5L şi un turbodiesel de 1.4 litri. Mazda2, versiunea în 5 uşi se comercializează în România la preţuri cuprinse între 9.990 şi 14.590 de euro (DDP). Mazda anunţă că în luna martie va prezenta versiunea în 3 uşi, prima de acest fel a modelului japonez pregătită pentru piaţa europeană. Noul automobil compact va beneficia de aceleaşi motorizări ca şi versiunea în 5 uşi.