Alfa Romeo deţine o formulă magică prin care a reuşit, ani la rând, să transmită mesajul său către lume într-un mod aparte. Combinând puterea seducţiei cu frumuseţea frapantă a modelelor sale, producătorul italian a sensibilizat milioane de suflete stârnind pasiuni peste pasiuni. Dar parcă nimic din ceea ce am văzut până astăzi nu se asemuie magicului 8C Competizione. Ca şi design, Alfa Romeo s-a întrecut pe sine, oferind o lecţie de măiestrie. Impunătoare ca prezenţă, 8C Competizione este la fel de spectaculoasă şi la capitolul propulsie, unde motorul supraalimentat V8 de 4200 cmc dezvoltă 400 CP la 7000 de rpm. Aceşti indicatori ar fi imposibil de obţinut dacă motorul configurat cu o deschidere între cilindri de 90 de grade nu ar fi fost supraalimetat cu un compresor volumetric. Puternicul motor este cuplat de o cutie posterioară manuală în 6 trepte, care trimite automobilul până la viteza maximă de 300 kmh. Pentru a atinge pragul celor 100 km/h sunt necesare 4 secunde şi jumatate. Fascinaţia propulsorului nu constă în timpii de demaraj sau viteza de top afişată pe bord, ci de răspunsul acestuia la regimuri joase de turaţie şi menţinerea unui cuplu constant la variaţiile de viteză. Ţinuta de stradă este garantată de sistemul de suspensii active şi de dispozitivele de gestionare electronică a tracţiunii. În premieră, tracţiunea se realizeză pe puntea spate, pentru ca răspunsul la imesa forţă a motorului să se traducă mai repede şi eficient pe şosea. Sistemul de frânare este la fel de performant, în ton cu cerinţele unei sportive. Alfa Romeo a optat pentru discuri ventilate de 380 mm pentru partea axa faţă şi 330 mm pentru axa spate. Etrierele şi plăcuţele de frâne nu au o sarcină foarte dificilă, deoarece ele au de oprit în timp util o maşină ce cântăreşte 1,5 tone. Un ajutor real la frânare vine şi de la pneurile de 245/40 /20, fabricate special pentru Alfa Romeo. Desenul asimetric şi compoziţia lor facilitează creşterea aderenţei şi scăderea spaţiului de frânare.