Seat transferă tehnologia de curse pe maşinile de serie. Lansarea modelului Leon FR a fost doar începutul. Spaniolii au reîncarnat o nouă bestie pe al cărei bord stă scris cifra 280, limita maximă pentru taifunul iberic, potenţa maximă pentru Leon Cupra.
Automobilul din clasa compactă face o impresie foarte bună la capitolul estetic, designul caroseriei fiind echilibrat, definind energia de care dispune Leon Cupra.
Pe lângă dotările obişnuite ale unei maşini sport, cum ar fi scaunele personalizate cu o bună susţinere laterală, cursa scurtă la schimbarea treptelor de viteză sau planşa de bord simplă, Seat oferă spoiler faţă cu priză de aer trapezoidală, jante de 18 inch din aliaj uşor încălţate cu pneuri de 225/40 şi spoiler spate integrat. Propulsorul care dă aripi vulcanicului Cupra este unul din cele mai eficiente din punct de vedere dinamic.
Unitatea pe benzină de 2.0 litri TFSI dezvoltă 240 CP şi un cuplu maxim de 300 Nm disponibil aproape la aceeaşi valoare între 2.200 şi 5.500 de rpm.
Este mai puternic decât Renault Megane Sport 2.0T şi aproape la egalitate cu Opel Astra OPC ce dispune de 241 CP.
Vârful de 247 de km/h se atinge după 17.5 secunde în timp ce la clasicul reper, demarajul de la 0 la 100 de km/h se ajunge în 6.4 secunde.
Aspectul musculos, formele fluide şi linia sport dau savoare incisivului model, cel mai scump automobil sport de serie produs de Seat.