Lexus este cea mai tânără marcă japoneză dar cu cea mai rapidă creştere valorică pe piaţa mondială. În aproape două decenii a devenit singurul adversar de calibru pentru mărcile germane, iar pentru următorii douăzeci de ani se doreşte a fi egalul titanilor Corvette, Ferrari, Porsche. Astăzi ne convingem încă o dată că există planuri foarte serioase cu LF-A, conceptul din care se va naşte primul supercar Lexus.
Compania niponă a adus la Salonul Auto de la Detroit, o nouă variaţiune pe tema prototipului amintit anterior, de data aceasta sub forma unui roadster absolut demenţial. Dacă la precedenta întâlnire LF-A era un coupe dominat de forme fluide, acum avem de-a face cu versiunea exotică, un cabriolet ce expune un design suplu, mai elaborat, cu linii agresive.
Lexus practică aceeaşi politică a tăcerii, informaţiile tehnice despre acest prototip fiind destul de puţine la ora actuală.
Modelul de serie va avea un motor V10 de 5.0 litri, amplasat frontal şi conectat la un nou tip de transmisie secvenţială în 8 trepte, dispusă axial între puntea faţă şi spate. Unitatea va produce 500 de cai putere şi o viteză maximă de 320 de kilometri pe oră.
Caroseria este realizată din fibră de carbon şi aluminiu, care reduce substanţial masa maşinii, favorizând creşterea performanţelor fără a fi necesară prezenţa unui motor mai puternic.
LF-A Roadster dispune de o aripă deportantă fixată în zona portbagajului, şi care se comportă ca eleron retractabil.
(15 ian 2008, 21:11:53