Peugeot vrea să deţină controlul total asupra segmentul mini şi este pe cale să-l dobândească chiar în acest an. Reţeta aplicată cu succes, încă din 1983 cu modelul 205, este simplă şi se bazează pe trei ingrediente esenţiale: consum scăzut, funcţionalitate optimă şi design expresiv.
Pornind de la aceste criterii s-a creionat familia de modele 207, pregătită să înfrunte vedete ca Ford Fiesta, Renault Clio, Toyota Yaris şi Volkswagen Polo. Privită din exterior, 207 preia linia dinamică a noului 308. O caracteristică într-adevăr comună este alungirea farurilor foarte mult pe aripi. Capota s-a pricopsit cu un „nas” care complică puţin lucrurile, în sensul că aici aspectul frontal nu prezintă trăsături de felină, aşa cum vorbeşte Peugeot despre maşinile sale, ci mai degrabă botul unui animal marin. Interiorul este unul clasic, îmbrăcat în materiale mai calitative. Spaţiul pentru pasagerii din spate este sensibil mărit, ca urmare a reconfigurării ampatamentul şi ecartamentului. Pe aceeaşi listă cu plusuri, mai notăm şi creşterea volumului standard al portbagajului, la 270 litri. Juniorul impresionează şi prin dotări: ABS, distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD), airbag şofer şi pasager, servodirecţie electrică variabilă, închidere centralizată cu blocarea automată a uşilor la peste 10 km/h, aer condiţionat manual, ş.a. La capitolul motoare nimic nou, cu excepţia propusorului diesel 1,6 HDi de 90 cai putere.
Peugeot a dorit ca 207 să acapareze atenţia unui public mai matur decât al modelului 206, adică tineri între 25 şi 35 de ani, şi au reuşit. De la lansare şi până în prezent s-au vândut 521.000 unităţi faţă, de 500.000 cât se preconiza iniţial. Modelul 207 este comercializat în România la un preţ de bază de 9768 euro fără TVA.
(15 ian 2008, 10:44:23