Americanii au început să îşi mai schimbe gusturile, aceasta este concluzia ce o desprindem din topul de vânzări pe anul 2007.
Consecvent ideii că maşina trebuie să fie în principiu şi confortabilă şi sigură, consumatorul de peste ocean a început să se orienteze tot mai mult spre modele economice, fiabile şi nu neapărat de origine autohtonă.
Anul trecut, americanii au cumpărat peste 16.240.000 de automobile noi. Din aceeaşi statistică reiese că vehiculele non-americane au deţinut anul trecut o cotă de piaţă de 45,6%, cea mai mare pondere înregistrată vreodată pe această piaţă.
Producătorii autohtoni au reuşit să comercializeze 8.882.500 unităţi, un nivel negativ istoric pentru Big 3 (General Motors, Ford şi Chrysler). Surpriza anului o constituie Mazda care a vândut cu 296.110 vehicule. Dacă cifra pare infimă, în schimb creşterea în procente de 9.8% este relevantă.
În privinţa topul pe mărci cea mai interesantă schimbare s-a petrecut la vârful clasamentului, Toyota a urcat pe locul doi, iar Ford a coborât pe locul trei. Pe prima poziţie se menţine în continuare General Motors. Decepţia anului este Jaguar, care a consemnat scădere cu a vânzărilor cu 24,4%, de la 20.683 în 2006, la 15.683 în 2007.
TOP 10 COMPANII (Grup auto)
1.General Motors –3.866.620
2.Toyota –2.620.825
3.Ford –2.572.599
4.Chrysler –2.076.650
5.Honda –1.551.542
6.Nissan–1.068.238
7.Hyundai + Kia –772.500
8.BMW–335.840
9.Volkswagen–324.078
10. Mercedes–253.433