Opel a avut multe de pătimit după retragerea modelului de top Omega. Locul rămas liber în segment a permis restului concurenţei să zburde nestingerit.
Produsă începând din 1986, Omega a fost considerată etalonul gamei constructorului german. În 1987 Omega a câştigat titlul „European Car of The Year” ceea ce a impulsionat şi mai mult vânzările. Cu toate că la final de carieră, anul 2003, nu i-a fost găsit un înlocuitor, rolul de succesor a fost îndeplinit parţial de Vectra şi Signum.
Subsidiara General Motors intenţionează să readucă pe piaţă modelul Omega pentru a rivaliza pe piaţa modelelor de clasă mare, sector unde Opel este descoperit. Viitorul model va rivaliza cu modele de mărimea lui Volkswagen Phaeton, dar fără a avea pretenţia unui produs cu finisaje premium.
Omega ar urma să folosească platforma extinsă şi elemente din designul viitorului Insignia (foto). Maşina concept va fi realizată împreună cu australienii de la Holden ce vor furniza o parte din componente. Vor exista două versiuni sedan şi break animate de propulsoare diesel şi benzină cu şase şi opt cilindri. Motorizarea de top va fi o unitate de 365 de cai putere. Opel ar putea aduce pe piaţă noul Omega în 2011.