Toyota a ajuns acolo unde nici fondatorul ei, Kiichiro Toyoda nu a visat vreodată. Anul trecut, când s-au împlinit 70 de ani de la naşterea mărcii japoneze, compania a reuşit din nou să atingă poziţia de lider în topul mondial de vânzări, surclasând gigantul General Motors.
Grupul auto Toyota a comercializat în 2007 un volum total de 9.36 milioane de vehicule, cu 600.000 de exemplare în plus faţă de planul propus, cifre ce au permis instalarea mărcii japoneze în fruntea clasamentului după 80 de ani de dominaţie.
Rezultate pozitive s-au înregistrat şi în sectorul operaţiunilor de asamblare, producţia globală ridicându-se la 9.51 milioane de unităţi cu 5% mai mult decât se estimase.
Performanţele anului trecut reprezintă cumularea cifrelor obţinute de Toyota şi de cele patru brand-uri incluse în portofoliul său: Daihatsu, Hino, Scion şi Lexus.
Deşi principalul rival General Motors încă nu a anunţat rezultatele pe 2007, conform datelor comunicate de mai multe publicaţii financiare, americanii au reuşit să vândă doar 9.25 milioane de autovehicule, cu o jumătate de milion de unităţi, mai puţin faţă de cât se evaluase iniţial.
Constructorul japonez şi-a fixat un obiectiv şi mai îndrăzneţ pentru anul în curs, comercializarea a 9.85 milioane de vehicule şi fabricarea unui număr record de 10 milioane de automobile.