Hyundai a lăsat un gust amar presei, după lansarea primului SUV, Santa Fe în 2001. Design-ul hilar al primei generaţii i-a nemulţumit pe jurnalişti, dar acesta nu a constituit o problemă pentru consumatori, în special cei americani care au pus umărul la stabilirea unor recorduri de vânzări. În 2006 este prezentată a doua generaţie, lipsită de carenţe estetice sau părţi diforme ce stârnesc ingratitudine. Actualul Santa Fe este orientat în primul rând spre satisfacerea pasagerilor, în privinţa spaţialităţii.
Propulsia îndeplineşte atât dorinţele celor cu un stil de condus agresiv, cât şi celor mai puţini dispuşi să ardă gazul. Se oferă un motor V6 de 2.7 litri pe benzină de 190 CP şi cuplu de 253 Nm/4200 rpm la care se adaugă dieselul de 2.2 litri de 153 de cai putere şi cuplu de 350 Nm. Santa Fe dispune de un sistem de tracţiune integrală 4WD ce poate fi acţionat la nevoie. Diferenţialul va furniza în regim continuu un cuplul motor în proporţie egală ambelor punţi, pentru ca problemele legate de aderenţa precară să fie trecute cu uşurinţă. Dotările şi garanţia de 5 ani fac din modelul coreean o alegere imposibil de trecut cu vederea.