Citroën a identificat la jumătatea anilor 90 un segment neexplorat până atunci. Împreună cu partenerii Peugeot au creat în iulie 1996 o nouă nişă, cea a utilitarelor comerciale uşoare, LCV, împărţite în două categorii distincte: van de familie şi van pentru mărfuri. După aproape 12 ani de la punerea pietrei fundamentale a sectorului LCV, Citroën ne-a făcut, ieri 2 ianuarie, cunoştinţă cu noua generaţie Berlingo, cea de a doua dacă excludem versiunea „intermediară” din anul 2003.
Vândut în peste 1.760.000 de unităţi până în prezent, van-ul compact este construit pe trei principii fundamentale: versatilitate, funcţionalitate şi calitate. Versiunea pentru pasageri răspunde standardelor moderne în materie de confort şi utilitate, Berlingo fiind o combinaţie între stilul dinamic al sedanului şi cel robust al monovolumelor.
Furgoneta Berlingo se remarcă prin spaţiul de depozitare 3.3 metri cubi, ce poate adăposti doi europaleţi de dimensiuni mai mari. Opţional Citroën pune la dispoziţie un şasiu cu cabină modulară de trei locuri, ce permite creşterea capacităţii de stocare la 3.7 metri cubi. Berlingo poate transporta o încărcătură maximă de până la 850 de kilograme. Ambele versiuni Berlingo măsoară 4.38 metri lungime şi sunt echipate cu motorizarea diesel HDi de 110 cai putere, dotată cu filtru de particule.
Noul Berlingo va fi comercializat în peste o sută de ţări începând cu a doua jumătate a acestui an.
( 3 ian 2008, 17:03:24