Trabant este cel mai longeviv automobil produs în fostul spaţiu comunist. Fabricat în RDG, vehiculul echipat cu motor în doi timpi şi doi cilindri a debutat în 1957 şi a supravieţiut până în 1991. Timp de 34 de ani au fost asamblate peste 3 milioane de unităţi.
Primele faruri de ceaţă au apărut în anii 30, însă abia peste patru decenii au intrat în echipare standard. La început, luminile de ceaţă erau incluse în blocurile optice faţă.
Există automobile dotate cu aşa numitele „uşi-sinucigaşe”. Este vorba de portierele din spate care se deschid spre înapoi, o modă existentă încă din perioada interbelică. Pasiunea pentru „uşi-sinucigaşe” a fost reaprinsă în anii 60, iar astăzi este întâlnită mai frecvent la concepte.
Maşinile cu volanul pe partea dreaptă mai circulă şi astăzi în ţări precum Australia, Irlanda, Japonia, Marea Britanie şi Africa de Sud. La început toate automobilele aveau volanul pe dreapta, deoarece se considera că locul din dreapta era mai „onorabil” pentru şofer.
Numele Mitsubishi are înţelesuri diferite în dialectele limbii japoneze. Două dintre cele mai agreate de constructorul auto sunt „trei diamante” şi „marele luptător samurai”. Prima se leagă mai bine de emblema Mitsubishi, formată din trei romburi de culoare roşie.
Cea mai aglomerată autostradă din lume este Highway 401 din Canada, care leagă oraşele Toronto de Ontario. Traficul zilnic numără în jur de 500.000 de automobile
Motoarele diesel au devenit populare în Europa aproape la 100 de ani de la inventarea lor. Dacă în anii 70 abia se vindeau 1000 de automobile pe an, astăzi numărul versiunilor pe motorină depăşeşte pe cel al motorizărilor pe benzină.
Denumirea Nissan a apărut cu 4 ani înainte fondării diviziei Nissan Motors. Cuvântul Nissan este abrevierea numelui companiei Nippon Sangyo, utilizată în 1928 la bursa din Tokyo. Nippon Sangyo avea un portofoliu format din 74 de firme printre care şi Nissan.
Bujia a fost patentată în 1898. Trei inventatori au revendicat paternitatea invenţiei: Robert Bosch, Nikola Tesla şi Richard Simms. Sistemul Bosch a fost singurul acceptat pentru producţia în masă (1902).
Cutiile automate deţin 80% din piaţa transmisiilor vândute în Statele Unite şi Asia. Marea lor majoritate sunt conectate la motoare pe benzină. La polul opus se află Europa şi America de Sud.