BMW căută să păstreze intact prestigiul de care se bucură Seria 3, în rândul fanilor şi clienţilor săi. Cel mai bine vândut model BMW urmează să primească o nouă motorizare inclusă ca versiune de bază în gama actuală, formată din două unităţi diesel şi două pe benzină. Producătorul plănuieşte lansarea unui propulsor în patru cilindri de 1.6 litri, ce va produce 122 de cai putere. Dacă motorul pe benzină împrumutat de la Seria 1 va fi introdus, el se va alătura unei viitoare versiuni denumite 316i, ce va juca rolul modelului economic din cadrul Seriei 3. Agregatul va fi disponibil cu sistemul Stop&Start şi va garanta un consum mediu de 5.9 litri/100 km. Viteza de vârf este estimată la 208 km/h, iar demarajul de la 0 la 100 km/h, atins în 10.8 secunde. Germanii încearcă să se alinieze cerinţelor pieţei, orientată spre maşini cu un consum redus de carburant, folosind o soluţie convenabilă şi ieftină. BMW 316i nu se va abate de la principalele calităţi, care au adus faimă motoarelor BMW: elasticitate şi rezerve de putere.