Aston Martin a dovedit că poate ţine pasul cu Ferrari, Corvette, Lamborghini şi Porsche. Britanicii nu se mulţumesc doar cu atât şi supralicitează pe o piaţă şi mai competitivă în adevăratul sens al cuvântului. Ce urmează?
Prodrive, proprietarul brandului Aston Martin, şi-a zis că poate activa într-o clasă superioară, ultima de altfel unde bolizii de talia Koenigsegg CCX şi Bugati Veyron fac legile jocului.
Maşina ce urmează să concureze puternicele modele amintite anterior se va numi DBX. Ultrasportiva se va adresa unui sector de elită unde puterea motoarelor şi lupta cu secundele la demaraj sunt capitale. Viitorul model de performanţă este dezvoltat pe baza lui DBS şi va fi propulsat de un motor V12 cu o cilindree de 6.000 de centimetri cubi. Agregatul va dezvolta peste 700 de cai putere, chiar 800 dacă producătorul va utiliza un sistem bi-turbo pentru a creşte puterea efectivă.
Propulsorul, construit din aluminiu, va fi conectat printr-o cutie de viteze manuală în şase rapoarte va fi capabil de performanţe demne de Formula 1, viteză maximă de 340 km/h şi demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 3,3 secunde.
Caroseria din materiale compozite, va fi realizată de atelierul italian Zagato, cunoscut pentru producţiile sale unicat în domeniul maşinilor sport. Aston Martin DBX ar putea costa 500.000 euro, data apariţiei nefiind cunoscută.
(29 dec 2007, 14:01:55