Mercedes are un cuvânt greu de spus în segmentul roadster. Germanii defilează din 1997 cu SLK, impunând noi standarde, conturând era modernă a cabrioletelor de lux cu două locuri. Acronimul ce vine de la Sportlich (sportiv), Leicht (uşor) şi Kompakt (compact) defineşte cele trei elemente de bază ale decapotabilei. Dacă prima generaţie s-a făcut remarcată prin acoperişul metalic retractabil, a doua generaţie a ieşit în evidenţă prin „nasul alungit” ce traversează capotă şi grila motor până la spoiler, un implant adus din Formula 1. Nici măcar acest model de acum, o versiune facelift, nu vine cu mâna goală. Noul SLK aduce câteva schimbări estetice, dar mai ales tehnice. Privit frontal, roadsterul adoptă un spoiler structurat diferit, cu o aerodinamică superioară şi zonă de ventilaţie mai clar conturată. Remarcăm apariţia unui cadru cromat unde stau aşezate proiectoarele de ceaţă. Farurile nu diferă mai deloc, cu excepţia aşezării componentelor interioare. Din punct de vedere tehnic, schimbările majore sunt la partea de propulsie, unde agregatele sunt mai ecologice şi economice. Două din cele trei motorizări pe benzină sunt derivate din vechile unităţi, adică 200 Kompressor, ce dezvoltă acum 184 cai putere şi 250 Nm, iar versiunea 350 generează cu 33 CP mai mult. ajungând la 305 cai putere. Emisiile de noxe au fost coborâte cu 12 -15%. Motorizarea de vârf rămâne, ca şi în trecut, versiunea 55 AMG, dotată cu un V8 de 360 CP. În privinţa interiorului, noul cabriolet se laudă cu un sistem de direcţie cu asistenţă variabilă, conexiune iPod, kit Bluetooth. Volanul multifuncţional, în trei spiţe, este o noutate absolută şi integrează diverse comenzi. Din primăvara anului viitor, Mercedes introduce pe piaţa europeană noul SLK, la preţuri cuprinse între 36.500 de euro şi 69.000 de euro.