Calitatea unui lubrifiant este primordială când la mijloc se află durata de exploatare a motorului. Uleiul are o importanţă vitală, este un factor determinat în
bunul mers al activităţii propulsoarelor şi trebuie să îndeplinească trei condiţii esenţiale: să asigure o ungere sigură, protecţie maximă a motorului împotriva uzurii/coroziunii şi să împiedice formarea „nămolului negru”. Producătorii de automobile recomandă lubrifianţii ce poartă însemnele API Service şi API Certification. Aceste două etichete se regăsesc pe orice lubrifiant trecut prin toate filtrele de testare şi reprezintă garantarea calităţii uleiului de motor. Acronimul API vine de la Institutul American al Petrolului cel mai prestigios institut specializat în testarea şi clasificarea uleiurilor după criterii de performanţă. Acest institut colectează date de la producătorii de automobile şi determină ce calităţi de uleiuri trebuiesc folosite pentru a obţine o bună lubrifiere a motoarelor. Pe orice flacon de ulei de motor trebuie, în mod normal, să găsiţi renumita “bulină API”, care prin caractere specifice indică domeniul recomandat de utilizare a uleiului respectiv. Pe această bulină apare în jumătatea superioară însemnele API Service urmate de un cod format din două litere. Prima literă este S şi se adresează motoarelor pe benzină sau litera C în cazul motoarelor diesel. Cea de a doua literă reprezintă nivelul de performanţă al uleiului şi care poate fi notat de la litera D la M. Cele mai performante uleiuri sunt cele care poartă însemnele SJ, SL şi foarte performante SM, lubrifianţi destinaţi numai motoarelor pe benzină. Pentru agregatele diesel se recomandă folosirea uleiurilor cu acronimul CG, CH şi a super-performantului CI. Aceeaşi bulină API mai conţine alte două simboluri care atestă calitatea lubrifianţilor dar despre acestea vom vorbi într-o ediţie viitoare.