Volkswagen urmăreşte ca musculosul Touareg să nu piardă trenul în segmentul SUV. Cândva posesorul celui mai puternic motor diesel din lume, Touareg vrea să îşi reafirme poziţia de lider în domeniul cailor putere, graţie unui propulsor optimizat şi montat pe vârful de gamă de numit R50.
SUV-ul de faţă este echipat cu acelaşi motor V10 de 5.0 litri prezent şi în trecut pe Touareg, numai că agregatului i-au fost modificaţi o serie de parametri. Unitatea twin-turbo pe motorină produce acum 350 CP faţă de 313 CP cât avea în trecut. De asemenea cuplul motor, disponibil de la 2.000 rpm, atinge o valoare superioară cifrată acum la 850 Nm.
Noul R50 nu este o ediţie exclusivă şi limitată, ci una de larg consum. Sportivul SUV se distinge faţă de versiunile obişnuite Touareg atât la interior cât şi la exterior. Habitaclul este garnisit cu piele Nappa, diverse inserţii rafinate din metal iar logo-ul R50 este imprimat pe scaune, levierul cutiei de viteze şi praguri. Touareg R50 demarează de la 0 la 100 km/h în 6.7 secunde şi atinge o viteză maximă de 235 km/h. Consumul de carburant se situează în limite mai mult decât onorabile între 9.6 şi 12.6 litri.
Touareg R50 va fi comercializat începând de luna viitoare la preţul de bază de 88.260 Euro.