Peugeot are pentru prima dată şanse reale de a deveni lider pe segmentul supermini. Lansarea modelului 308 anunţă deja marea confruntare cu Volkswagen Golf. Modelul 308 propune un design parţial schimbat faţă de 307. Partea frontală este mai reuşită şi prezintă o priză de aer imensă cu o formă uşor concavă şi o alungire a spoilerului integrat. Capota a primit un „nas” care încadrează logo-ul cromat Peugeot. Proiectoarele de ceaţă sunt dispuse în acelaşi mod ca şi la modelul 407. Spatele maşinii nu este chiar strălucitor. Designul blocurilor optice este mai puţin inspirat iar hayonul nu aduce nimic deosebit sau în plus, cu excepţia modului în care este dispusă uşa şi care ne aduce aminte de stilul Renault Megane. Din punct de vedere estetic noul 308 este agresiv dar păstrează trăsăturile unei maşini familiale. Vehiculul supermini îl va înlocui la toamnă pe 307, model ce a debutat în aprilie 2001. Peugeot doreşte ca 308 să devină un model de referinţă în privinţa consumului de carburant, lucru posibil după ce va fi disponibilă din 2009 unitatea hibridă diesel-electric, constructorul francez fiind primul producător european care va face un pas important în domeniul motoarelor cu emisii de noxe scăzute.
Gama de propulsoare va include unităţi împrumutate de la vehiculul mini 207 dar şi unele noi cu valori cuprinse între 95,120, 150 şi 175 CP pentru versiunile pe benzină şi 90, 110, 136, 150, 170 CP pentru cele diesel HDi.