Chrysler trece prin cea mai neagră perioadă din istoria sa. După ruperea alianţei cu Daimler şi divorţul de Mercedes, compania americană pare să nu îşi mai găsească ritmul. Constructorul de automobile premium se confruntă cu mari probleme de ordin financiar cauzate de scăderea vânzărilor. Pentru a supravieţui Chrysler se vede nevoită să taie în carne vie şi ridică sabia deasupra capului a patru modele. Trei capete deja au căzut: Crossfire, Pacifica şi PT Cruiser Cabrio. Urmează pe listă versiunea cu plafon fix PT Cruiser, care va fi retrasă definitiv din producţie peste trei sau patru ani. Grupul auto american nu intenţionează să înlocuiască acest vehicul desenat în stil retro cu un alt model, segmentul inaugurat de PT Cruiser devenind un capitol închis pentru totdeauna. Retromobilul de lux şi-a început cariera în 2000 când a fost lansat pe piaţa nord-americană. Doi ani mai târziu a debutat şi în Europa, unde şi-a găsit destui cumpărători fermecaţi de un stil unic ce aduce în actualitate farmecul maşinilor americane din perioada interbelică. Anual vânzările mondiale se ridică la 100.000 de unităţi, PT Cruiser numărându-se printre produsele Chrysler situate între succes şi eşec. Modelul fabricat actualmente în Mexic şi Austria se inspiră din linia estetică a camionetelor Plymouth din anii 30. Acronimul PT ascunde o sumedenie de aserţiuni: Positively Tremendous, Personal Transportation, Platform Tall şi Plymouth Trucks, ultima definind şi originea versiunii Cruiser.