Evoluţie
Prius independent sau dependent Toyota?
Toyota Prius a deschis un nou capitol în industria auto în urmă cu exact 10 ani. Era primul automobil de serie propulsat de două motoare cu surse de alimentare diferite, benzină şi curent electric. Prius este pionierul segmentului hibridelor ajuns în prezent un compartiment aparte ca succes dar şi ca funcţionaliate. Anul 2009 va aduce o schimbare importantă pentru modelul japonez. Pe lângă noul design, viitoarea generaţie va beneficia de un sistem de acumulatori mai performant iar Prius va deveni o gamă de maşini ca urmare a introducerii din 2011 a unei versiuni break. Succesul primelor două generaţii a dat naştere unor vise îndrăzneţe. Prius ar putea fi comercializat şi sub alte mărci ale companiei nipone, spre exemplu Scion sau Hino două produse destinate exclusiv pieţelor din Statele Unite respectiv Japonia. Toyota merge chiar mai departe şi ia în calcul transformarea acestui hibrid în brand, Prius urmând a fi un automobil cu identitate aparte, cu propria reţea de dealeri şi linii de fabricaţie. Nimeni nu poate spune ce se va întâmpla până la urmă însă dacă este să vorbim despre certitudini Toyota dă asigurări că sistemul hibrid cu care va veni Prius 3 va fi un vârf tehnologic. Japonezii lucrează împreună cu conaţionalii de la Matsushita la un nou tip de baterii realizate din nichel a căror rezistenţă la exploatare dar şi randament în timpul utilizării va creşte cu 50% în comparaţie cu cele actuale. De asemenea se are în vedere şi sporirea eficienţei motorului în raportul consum-prestaţii. Toyota va lansa a treia generaţie în vara lui 2009, noul model în ambele sale variante fiind de aşteptat să crească în dimensiuni. Cu vânzări de peste 500.000 de unităţi în întreaga lume, Prius este de departe cel mai popular hibrid al momentului. Toyota şi-a propus ca din 2012 să vândă anual la nivel mondial un milion de unităţi din gama Prius.
În lipsa unui acord scris din partea
Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului
Prius independent sau dependent Toyota?.
Vizualizări articol: 865 | | Notează articolul: Prius independent sau dependent Toyota?0.05
|
|
Comentarii
Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.
Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.