În următorii trei ani vor avea loc câteva schimbări importante în sectorul supermini. În 2008 Volkswagen va lansa Golf 6, iar Peugeot noul 308 în timp ce Opel va introduce în 2009 sau 2010 a patra generaţie Astra. Fiecare constructor mizează pe câte ceva. Volkswagen pe reputaţia extraordinară pe care o are în Europa şi doreşte să îşi conserve imaginea printr-o creştere calitativă la interior dar şi a unei estetici exterioare atent lucrate. Peugeot se bazează pe economia de carburant substanţială a viitoarelor sale modele prin introducerea tehnologiei cu alimentare alternativă. Constructorul francez va fi primul din Europa care echipa autoturisme din segmentul C cu motoare hibride, diesel-electric. Opel este foarte optimist în privinţa noului Astra. Vânzările tot mai mari din ultima perioadă dau mari speranţe fabricantului din Russelheim care consideră viitoarea gama Astra drept principalul vector de creştere a profitului şi a cotei sale de piaţă. Astra 4 va necesita investiţii de peste 3.1 miliarde de euro, sumă necesară pentru modernizarea procesului de producţie la uzinele din Antwerp-Belgia, Bochum-Germania, Ellesmere Port -Marea Britanie, Gliwice-Polonia şi Trollhattan-Suedia. Capitalul alocat va servi şi la dezvoltarea noului vehicul Astra, construit pe o platformă mecanică nouă şi bazat pe un design mai expresiv şi dinamic. General Motors şi-a propus să asambleze anual 750.000 de exemplare în Europa, faţă de 535.000 de unităţi câte au fost prevăzute în 2006.