Volvo face în sfârşit ceea ce trebuia să facă de foarte mult timp. Să aducă pe piaţă un rival pe segmentul D unde Audi A4, BMW Seria 3 şi Mercedes C-Klasse fac legea. Dificila sarcină de a opri tăvălugul german îi revine sedanului S40
construit pe o platformă nouă de care se vor foloseşte în prezent Ford (pentru noul Mondeo şi monovolumul S-Max) şi pe viitor Mazda (pentru modelul Mazda 3). A doua generaţie S40 care adoptă o estetică exterioară asemenea prototipului XC 60, un SUV de dimensiuni medii pregătit pentru anul 2008. Ca urmare a creşterii puternice în dimensiuni (lungime de peste 4.5 metri) viitorul sedan va înlocui două modele odată, actualul S40 şi berlina de clasă medie S60 (4.58 metri lungime). Exteriorul va fi refăcut aproape total însă va respecta tipicul Volvo. Designul va fi mai puţin conservator şi mai aproape de ceea ce vor europenii. Stilistica va juca un rol esenţial însă fabricantul suedez se bazează pe două mari calităţi ale maşinilor sale: siguranţă şi fiabilitate. S40 este conform unor surse interne companiei suedeze primul vehicul premium ce va întruni toate condiţiile unui automobil modern adaptat la standardele oricărei pieţe din lume. Actualmente nu se cunosc alte detalii dar este dat ca sigur momentul apariţiei noului Volvo S40, undeva între noiembrie 2008 şi ianuarie 2009.