Globalizarea are şi partea ei bună. A aşezat la masa tratativelor constructori de talie diferită sau apropiată, i-a unit pe unii (Renault-Nissan, DaimlerChysler) sau a stabilit alianţe strategice (Ford-Peugeot-Citroen, Mercedes-Mitsubishi, Fiat-Tata). Globalizarea i-a făcut pe constructori să găsească noi soluţii de adaptare într-un mediu concurenţial tot mai puternic, să îşi sporească eforturile pentru a progresa proporţional cu rentabilitatea.
Francezii de la Renault stau cel mai bine la capitolul conlucrare şi par să fi găsit o cale de comunicare aparte de vreme ce au ca parteneri două mărci asiatice Nissan (Japonia) şi Samsung Motors (Coreea de Sud). Fructul colaborării cu Samsung este SUV-ul Koleos, acelaşi produs care a încântat auditoriul anul trecut la motorshow-ul parizian urmează să fie comercializat peste câteva săptămâni în Asia sub titulatura QMX şi sigla Renault Samsung. Versiunea destinată pieţelor din Coreea, Malaezia, Thailanda şi pe viitor probabil China şi Vietnam a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Seul. Comparativ cu prototipul Koleos, modelul de serie QMX diferă doar la exterior unde cea mai vizibilă schimbare este la grila motorului redesenată şi redimensionată. Surprinzătoare este decizia de a comercializa SUV-ul cu propulsorul diesel 2.0L dCi de 177 CP pe o piaţă favorabilă motoarelor pe benzină. Renault Samsung QMX nu este nu numai un SUV de şosea dar şi un vehicul de teren foarte competent. Noul sistem de tracţiune integrală permanentă va fi ajutat în misiunile sale de dispozitive specifice modelelor off-road şi anume asistenţa electronică la coborâre şi la pornirea în rampă (HDC,HSA). Debutul lui QMX certifică lansarea versiunii europene în viitorul apropiat.
"