Producătorul auto american General Motors (GM) a vândut, în primele nouă luni, la nivel global, 7,06 milioane de vehicule, în creştere cu 2% faţă de perioada similară a anului trecut şi uşor peste livrările rivalului japonez Toyota, transmite Reuters.
Toyota, cel mai mare constructor auto în funcţie de valoarea companiei, cu afaceri de 190 miliarde de dolari, de nouă ori mai mari decât cele ale General Motors, a înregistrat în perioada ianuarie-septembrie un avans al vânzărilor de 7%, la 7,05 milioane de vehicule.
Vânzările General Motors includ, însă, vehiculele construite în China de un joint venture la care deţine o participaţie minoră şi care au fost excluse de unii analişti ai industriei auto.
Potrivit publicaţiei americane Automotive News, anul trecut, vânzările Toyota au fost mai mari faţă de cele ale rivalului american. Publicaţia a exclus din vânzările GM cele 420.140 de unităţi ale joint venture-ului chinez deţinut cu compania locală SAIC Motor.
Vânzările Toyota includ livrările partenerilor Daihatsu Motor, producător de maşini mici, şi constructorul de camioane Hino Motors, deţinute în proporţie de peste 50% de către compania japoneză.
GM a raportat, săptămâna trecută, vânzări cu 4% mai mari în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la nivelul record de 2,38 de milioane de maşini, evoluţie favorizată de cererea ridicată de pe pieţele emergente.
Producătorul american, care a pierdut mai mult de 12 miliarde de dolari în ultimii doi ani, aplică un program de restructurare care presupune desfiinţarea a 34.000 de locuri de muncă şi închiderea a 12 fabrici în America de Nord.
Toyota se îndreaptă către încă un an cu profituri record, fiind ajutată de majorarea vânzărilor în Europa, China şi de multe pieţe în curs de dezvoltare.
"