Jaguar a prezentat ultima serie de modele de clasă medie X-Type care în 2009 va fi înlocuită de XF.
Britanicii lansează ambele versiuni sedan şi break numai pentru piaţa europeană ca urmare a vânzărilor slabe consemnate pe alte pieţe de prestigiu, cum este cea din Statele Unite.
Ediţia 2008 este o restilizare destul de discretă atât de discretă că până şi cei avizaţi pot fi induşi în eroare confundând-o cu versiunea ce rulează acum pe şosele. Noul X-Type propune o în premieră un tip de transmisie automată ce poate fi combinată numai cu motorul diesel de 2.2 litri acelaşi care animă şi actualul Ford Mondeo.
Disponibil pe piaţă din aprilie 2008, automobilul de lux vine echipat cu trei motorizări optimizate, unul diesel de 2.0 litri şi trei unităţi pe benzină 2.0L V6, 2.5L V6 şi 3.0L V6.
Exteriorul a primit inserţii cromate suplimentare şi mici ajustări estetice la partea frontală. Interiorul este mai calitativ şi cu niveluri de echipare mult mai bogate. Jaguar a revizuit peste 500 de componente, multe dintre ele la partea mecanică, pentru a se asigura că noul X-Type va fi o evoluţie majoră în ceea ce priveşte aşteptările clienţilor.
Modelul 2008 este ultimul X-Type, model cu o istorie de numai 7 ani şi cu o carieră ce se încheie prematur, din cauza volumului scăzut de vânzări.
"