Următoarea serie Focus Racing Sport a intrat sub lupa constructorului Ford.
Dezvoltarea viitoarei generaţii va implica unele modificări faţă de planurile iniţiale, aşa că fanii acestui model se pot aştepta pe lângă versiunea sedan şi la o variantă hatchback. Ford a dat asigurări că va optimiza manevrabilitatea ca urmare a introducerii unui diferenţial semi-activ cu alunecare limitată între roţile punţii faţă, dispozitiv mecanic care va îmbunătăţi tracţiunea dar şi cuplul motor la roţile care antrenează puntea frontală. Kit-ul sportiv mai prevede modificări aerodinamice semnificative, spoiler cu prize de ventilaţie integrate, jante de 19 inch, bare anti-ruliu.
În ceea ce priveşte propulsia, inginerii vor folosi configuraţia motorului turbo cu 5 cilindri în linie de la Volvo iar valoarea motorului va creşte cu 30% până la 280 CP. Ford Focus Racing Sport nu va dispune de tracţiune integrală, deşi sistemul ar fi indicat în condiţiile unei ţinute de drum mult mai echilibrate. Modelul european va rămâne fidel tracţiunii faţă, soluţia fiind agreată mai ales din punct de vedere financiar, noul model fiind estimat la 33.600 de euro.
Ford va construi până la 10.000 de exemplare Focus Racing Sport pentru versiunea europeană ce va debuta în vara anului viitor în cadrul Salonului Auto de la Londra.
"