Al doilea mare constructor auto din Japonia, compania Honda, va avea numai puţin de 18 modele diferite în standul său la Salonul Auto de la Tokyo. Noutatea absolută o reprezintă CR-Z Concept, ce vine să reînnoade tradiţia în clasa compactelor sportive începută în anii 80 cu celebrul CRX. Prototipul propune un limbaj de design foarte expresiv unde aerodinamica joacă un rol primordial în ceea ce priveşte bagajul de performanţe de care va dispune maşina de serie.
CR-Z este prescurtarea de la "Compact Renaissance Zero" denumire care ne spune că Honda o ia de la capăt cu sportivele compacte de această dată într-o cu totul altă perspectivă. Prototipul Honda a fost modelat pentru a exprima ideea de armonie exterioară aflată în deplină sinergie cu interiorul care combină atmosfera hi-tech cu sportivitatea.
Futuristic şi dinamic, noul concept japonez se doreşte a fi pionierul gamei compactelor uşoare, unde Honda are o experienţă importantă şi care poate aduce numeroase satisfacţii. Chiar dacă se cunosc foarte puţine amănunte referitoare la partea tehnică, Honda precizează în comunicatul de presă că micuţul CR-Z va fi propulsat de o unitate hibridă. Japonezii mai anunţă că maşina de serie va reprezenta o nouă experienţă în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce. Senzaţia de mobilitate nu va avea termen de comparaţie. Se pare că Honda a pregătit noi tehnologii în sprijinul asigurării unei ţinute de drum impecabile şi mai ales sigure.
Prototipul compact este aşteptat să sosească în 2009 sau 2010 şi este posibil ca versiunea de producţie să revină la indicativul CRX.
"