Saab este fascinat de motoarele turbo şi şi-a creat un renume pentru disponibilitatea sa de a oferi, în paralel cu versiunile blânde, şi ediţii de adrenalină nelimitată. În urmă cu trei decenii, suedezii aduceau pe firmamentul auto modelul 900 "Turbo Black", un automobil care după ce a cucerit destule inimi a devenit un clasic, foarte vânat astăzi de colecţionari. Saab celebrează acum trecerea glorioasă a celor 30 de ani de activitate turbo prin lansarea gamei Turbo X, sau “noua senzaţie neagră scandinavă.” Sub mantaua întunecată stă un model 9-3 (sedan şi combi), din proaspăta generaţie, la care s-au efectuat unele schimbări estetice, vizibile de altfel, menite să reflecte personalitatea inconfundabilă a sportivelor Saab. Turbo X este propulsat de un agregat din aluminiu, un V6 de 2.8 litri, capabil să genereze 280 CP, şi un cuplu torsional de 400 Nm. Demarajul cu plecare de pe loc se execută în 5.7 secunde, iar cele mai bune momente de cuplu se obţin între 2.150 – 4.500 rpm. Viteza maximă atinge cu lejeritate 250 de kilometri pe oră. Design-ul, unic modelat în stil tunning, evocă spiritul modern la care apelează puternicul suedez şi totodată face o trimitere la exclusivul 900 Turbo. Suspensiile, sistemul de frânare, jantele şi şasiul sunt realizate de aşa manieră pentru a răspunde unui stil de şofat foarte sportiv, chiar agresiv. Dar toate aceste ingrediente sunt desăvârşite de prezenţa inovatorului XWD, noul sistem de tracţiune integrală permanentă ce stabileşte standarde de performanţă ridicate. XWD este un sistem pe deplin activ şi capabil să împartă cuplul torsional atât la ambele axe cât şi între roţile punţii spate, ceea ce momentan nici un al sistem 4x4 nu o face. Disponibil în versiunile Sport Sedan şi Sport Combi, noul Saab Turbo X va fi comercializat începând cu al doilea trimestru din 2008. Pentru că este o ediţie limitată, Turbo X va fi vândut cu porţia.
"