Destinul nu i-a surâs micuţului Modus. Sortit parcă eşecului, acest pionier al categoriei monovolumelor citadine, a parcurs etapele sale de afirmare cu încetinitorul. Renault a încercat să dinamizeze mini-MPV-ul în mai multe rânduri, dar fară efect. Modus s-a încăpăţânat să scape de statutul de “eşec”, reuşind cele mai negre recorduri de producţie şi vânzări din câte s-au consemnat în activitatea grupului Renault. Pentru a-l readuce în atenţie, francezii apelează la o ultimă încercare, lansarea unei versiuni mai mari, denumită Grand Modus. În esenţă, efectul “Grand” însemană mai mult spaţiu, mai multă libertate. Partea sclipitoare a acestei campanii de relansare este aceea că Grand Modus debutează odată cu noua generaţie Modus. Mai mult decât atât, pentru a cuceri clientela, Renault a modelat ambele vehicule în stilul proaspetei Laguna, identitatea acestora fiind mai puternică. Şi sub aspect calitativ s-au făcut paşi importanţi. Există materiale mult mai bune şi niveluri de dotări uşor superioare. În ceea ce priveşte noua apariţie Grand Modus, monovolumul măsoară 4.03 m lungime, făţă de 3.87 metri cât are Modus. Ampatamentul a crescut subtanţial, Renault adaugând 16 cm între axele maşinii. Şi exteriorul pare diferit, mai atent lucrat şi elegant, ca urmare a introducerii unor elemente de subtilitate la caroserie. Spatele nu diferă foarte mult de prima generaţie Modus, dar se prezintă ceva mai atractiv. Nu a fost trecut cu vederea nici spaţiul vitrat, un atribut esenţial al monovolumelor, ce ocupă o suprafaţă importantă. La partea de motorizare nici o noutate. Regăsim aceleaşi propulsoare pe benzină şi diesel, care animau prima serie Modus. Renault anunţă că Grand Modus va debuta anul viitor la preţuri competitive.
"