Dacă în trecut programul de lucru flexibil și timpul petrecut pe drumul acasă-serviciu erau principalii factori la angajare, acum accentul cade pe masa de prânz, astfel că 24% dintre respondenți spun că este cel mai important beneficiu la angajare, arată un studiu publicat ieri de Frames, informează MEDIAFAX.
„Masa de prânz a devenit esențială în opinia tot mai multor angajați, iar calitatea acesteia a ajuns un criteriu semnificativ la angajare”, se arată în cea de-a treia ediție a Barometrului pieței forței de muncă.
Potrivit analiștilor, percepția românilor s-a schimbat destul de mult între timp, atât în privința salarizării, cât și a percepțiilor legate de condițiile de la locul de muncă, iar „puterea exemplului” a fost cea care a făcut ca interesul angajaților români pentru masa de prânz să crească atât de mult.
,,Din vorbă în vorbă, românii au aflat de astfel de beneficii și au început să le ceară angajatorilor. Acest fenomen trebuie pus în corelație și cu creșterea interesului angajaților pentru asigurările de sănătate, pentru abonamentele la clinicile private și sălile de sport, semn că aceștia devin tot mai conștienți de importanța alimentației, de sănătatea lor”, a mai spus Negrescu.
Potrivit barometrului, pe primul loc în topul beneficiilor menționate de angajați se află pachetul salarial, menționat de 71% dintre respondenți, urmat de soliditatea firmei (43%) și programul de lucru (41%), urmate de asigurările de sănătate și abonamentele la clinicile private au fost menționate de 37% dintre respondenți, clasându-se, astfel, pe locul 4 în top.
În topul mențiunilor urmează asigurările și abonamentele de sănătate (37%), decontarea transportului (28%), masa de prânz (24%) și mașina de serviciu (18%).
Cea de-a treia ediție a studiului a fost realizată în perioada 1-10 septembrie, pe un eșantion de 500 de respondenți din tot spectrul economic - oameni de afaceri, angajați din companii, responsabili HR etc.
Potrivit aceluiași studiu, angajatorii spun că într-o piață a muncii „în care recrutarea unor angajați valoroși a devenit o misiune tot mai dificilă, mare parte dintre angajatori par să fi înțeles, cel puțin la nivel declarativ, că angajații își doresc mai mult decât un loc de muncă bine plătit”.
Datele centralizate arată că 63% dintre angajatori sunt dispuși să ofere mai multe beneficii angajaților, în timp ce 20% spun că au deja un sistem de bonificație care își arată efectele. De asemenea, 7% au declarat că vor menține actualul sistem de plată, iar domeniile care atrag cea mai dinamică evoluție pe piața de HR în acest an sunt IT-ul și retailul.
„Aproximativ 74% dintre managerii chestionați afirmă că vedeta pieței muncii în 2018 este sectorul IT, care continuă să genereze cea mai dinamică evoluție pe piața resurselor umane. Pe locurile următoare în topul reieșit din opiniile investitorilor s-au situat retailul, menționat de 68% dintre cei chestionați, sectorul construcțiilor (52%), serviciile (48%), sectorul medical/pharma (34%), serviciile de suport (21%) și industria auto, cu tot cu serviciile aferente (18%)”, spun realizatorii studiului.