Marile reţele comerciale s-au angajat, printr-un parteneriat semnat cu Ministerul Agriculturii, să micşoreze preţul la pâine corespunzător cu reducerea de 15 puncte procentuale a TVA, astfel că preţul ar putea scădea imediat cu cel puţin 10%, a afirmat ministrul de resort, Daniel Constantin.
"În protocolul pe care l-am semnat cu marile reţele comerciale este un angajament practic al marilor reţele comerciale de a scădea preţul exact cu diferenţa. Nu ştiu exact dacă se va întâmpla exact cu diferenţa. Eu am şi anumite calcule care îmi arată că preţul poate scădea cu cel puţin 10% imediat ce măsura va fi implementată. Nu e o măsură stabilită prin lege, ci pur şi simplu este un angajament pe care l-au făcut cei de la Asociaţia Marilor Reţele, fără să fie un impuls din partea Ministerului Agriculturii", a declarat Constantin.
La rândul său, premierul Victor Ponta a arătat că este vorba de un parteneriat între Guvern şi sectorul privat, iar cine nu va dori să scadă preţul se va supune legilor pieţei, în sensul că nu va vinde.
El a precizat totodată că producţia de grâu din acest an este cu 50% mai mare decât cea de anul trecut, astfel că pe piaţă va exista o concurenţă mai mare.
Guvernul a avizat, marţi, reducerea taxei pe valoarea adăugată la pâine la 9%, de la 1 septembrie, impactul negativ al măsurii urmând să fie compensat prin creşterea tot din septembrie a accizelor la alcool şi introducerea de accize la bunuri de lux.
Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele (AMCR) au transmis că scăderea preţurilor la raft la pâine şi produse de panificaţie va fi proporţională cu reducerea TVA pentru această categorie, de la 24% la 9%.
AMRCR a fost constituită în anul 2003 şi are ca membri pe: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI şi Mobexpert.