Matematică-informatică şi ştiinţele naturii sunt specializările de la admiterea în liceu la care s-a intrat cu cele mai mari medii, potrivit datelor centralizate de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) după prima etapă de repartizare computerizată.
Cele două specializări, ambele de la profilul real, monopolizează, de altfel, primele 21 de locuri ale clasamentului pe ţară alcătuit în funcţie de ultima medie de admitere.
La specializarea matematică-informatică a Colegiului Naţional "Sf. Sava" din Capitală, ultima medie de intrare a fost 9,94, cea mai mare din ţară. Acelaşi liceu bucureştean a fost primul din România, în acest clasament, şi în 2012 şi 2011, când ultima medie de intrare la matematică-informatică a fost 9,93, respectiv 9,94.
Pe locul 2 se află Colegiul Naţional "Fraţii Buzeşti" din Craiova, unde 9,93 a fost ultima medie de intrare la aceeaşi specializare. La acelaşi liceu craiovean, 9,93 a fost ultima medie de intrare şi la specializarea ştiinţele naturii.
Alte licee cu medii de intrare foarte mari la profilul real sunt Colegiul Naţional "Mircea cel Bătrân" Constanţa, Colegiul Naţional "B. P. Haşdeu" Buzău şi Colegiul Naţional "Moise Nicoară" Arad.
Specializarea filologie de la profilul uman apare de-abia pe locul 22 (Colegiul Naţional "Fraţii Buzeşti" Craiova, ultima medie de admitere - 9,78, aceeaşi cu a locului 20), în timp ce ştiinţele sociale, tot de la uman, au prima prezenţă în top pe locul 31 (Colegiul Naţional "Gheorghe Lazăr" Bucureşti, ultima medie de admitere - 9,74).
Un număr de 145.392 de absolvenţi ai claselor a VIII-a, reprezentând 99,65 la sută din totalul lor, au fost repartizaţi computerizat în învăţământul liceal, luni, conform uneia dintre opţiunile exprimate, a informat MEN.
Alţi 504 candidaţi nu au putut fi repartizaţi, deoarece nu au completat suficiente opţiuni care să permită încadrarea lor în vreo unitate de învăţământ, arată sursa citată, într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Din totalul elevilor repartizaţi, 74.849 (51,48%) au ales filiera teoretică, iar 70.543 (48,52%), filiera tehnologică.