Tahograful autocarului românesc căzut în prăpastie în Muntenegru a fost demontat de pe caroseria vehiculului, aparatul nu pare să fie avariat, iar cardul urmează să fie accesat de anchetatori, care au anunţat că săptămâna viitoare va fi cunoscută cauza accidentului, relatează ziarul Vijesti.
Tahograful a fost demontat joi de pe caroseria autocarului, dar anchetatorii nu au accesat încă datele de pe cadrul de memorie al dispozitivului digital.
Potrivit unor surse citate de publicaţia muntenegreană, dispozitivul digital nu pare să fie avariat, iar cauza accidentului ar urma să fie cunoscută săptămâna viitoare.
Investigatorii nu ştiu nici în acest moment cine se afla la volanul autocarului în momentul producerii accidentului.
Un autocar cu turişti români a căzut într-o prăpastie, în Muntenegru, duminică seara, în urma accidentului pierzându-şi viaţa 18 persoane, iar alte 29 fiind rănite. Autorităţile din Muntenegru au anunţat că vor accelera ancheta în cazul accidentului. "Nu este o anchetă simplă, de aceea nu trebuie să existe nici o eroare", a declarat procurorul de caz, Vojislav Grujic.
Potrivit concluziilor preliminare ale anchetei, accidentul s-a produs la ieşirea autocarului dintr-un tunel rutier. În momentul ieşirii din tunel, asfaltul era umed pentru că plouase, dar lumina soarelui era foarte puternică, existând probabilitatea ca şoferul să fi fost orbit câteva secunde. În aceste condiţii, la care se adaugă viteza care nu era adaptată la acel segment de drum, şoferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a pătruns pe contrasens, pentru că exista o curbă uşoară, a rupt balustrada de securitate a podului şi a căzut în prăpastie. Potrivit site-ului cotidianului Dan, anchetatorii analizează această ipoteză pe baza declaraţiilor supravieţuitorilor şi altor martori.
Tahograful conţine parametrii principali de circulaţie, inclusiv viteza, kilometri parcurşi într-un anumit interval, dar şi date pentru identificarea şoferului aflat la volan într-un anumit moment. Autorităţile muntenegrene încearcă să stabilească circumstanţele în care autocarul românesc a căzut în prăpastie. Numeroşi supravieţuitori susţin că şoferul circula cu viteză destul de mare. Limita de viteză pe acel segment de drum este de 40 de km/h.