Poliţiştii au vorbit, joi, cu 18 dintre supravieţuitorii accidentului de autocar din Muntenegru, urmând ca, în cursul zilei de vineri, să discute cu alţi opt răniţi, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din Poliţie.
Potrivit surselor citate, cei 18 le-au povestit poliţiştilor cum s-a produs accidentul, declaraţiile fiind consemnate în procese verbale.
Alţi opt răniţi urmează să fie chestionaţi vineri, după ce, la indicaţia medicilor, poliţiştii au amânat cu o zi discuţiile cu aceştia.
Astfel, anchetatorii vor avea declaraţii de la 26 dintre răniţii internaţi la spitale din Bucureşti, cu ceilalţi trei neputându-se comunica, întrucât aceştia sunt în comă.
Ancheta este instrumentată de întreaga echipă a Serviciului Omoruri a Poliţiei Române, formată din 12 ofiţeri, coordonaţi de chestorul Viorel Vasile, şeful Direcţiei de Investigaţii Criminale.
Procurorul general al României Tiberiu Niţu a declarat anterior, tot joi, că în cadrul anchetei privind autocarul prăbuşit în Muntenegru au fost audiaţi, miercuri seară, patru pasageri ai autocarului, care au putut confirma că la volan se afla poliţistul George Ciobanu, unul dintre cei decedaţi în accident.
Un autocar cu turişti români a căzut într-o prăpastie de pe podul Grlo din Muntenegru, duminică seara, în urma accidentului pierzându-şi viaţa 18 persoane, iar ceilalţi 29 de pasageri fiind răniţi.
Un copil muntenegrean care era pe pod a fost acroşat uşor de autocar şi a fost rănit.
Parchetul General face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Secţia de urmărire penală şi criminalistică a Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie va cere sprijinul autorităţilor din Muntenegru în acest caz, au precizat reprezentanţii instituţiei.
Ancheta autorităţilor din Muntenegru a relevat până acum că, în momentul în care autocarul a ieşit dintr-un tunel rutier, carosabilul era umed şi este posibil ca şoferul să fi fost incomodat scurt timp de lumina foarte puternică a soarelui, pierzând controlul asupra vehiculului, în curbă, scrie miercuri presa din Muntenegru.
În aceste condiţii, la care se adaugă viteza care nu era adaptată la acel segment de drum, şoferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a pătruns pe contrasens, pentru că exista o curbă uşoară, a rupt balustrada de securitate a podului şi a căzut în prăpastie.
Anchetatorii analizează această ipoteză pe baza declaraţiilor supravieţuitorilor şi altor martori.
Autorităţile din Muntenegru au găsit tahograful autocarului românesc căzut în prăpastie, iar datele dispozitivului vor fi decodificate pentru a se stabili parametrii de circulaţie în momentul accidentului şi cine se afla la volan.
Numeroşi supravieţuitori susţin că şoferul circula cu viteză destul de mare. Limita de viteză pe acel segment de drum este de 40 de km/h, mai scrie presa din Muntenegru.
Unul dintre pasagerii accidentaţi în Muntenegru a declarat, luni, pentru Ştirile Pro TV, că în momentul producerii accidentului şoferul era într-o depăşire la intrarea într-un viaduct şi deşi limita de viteză era de 50 km/oră, el avea în jur de 90 km/oră.