Persoanele care vor susţine proba de traseu pentru obţinerea permiselor de conducere din categoria A vor fi supravegheate în timpul examenului dintr-o maşină de către un poliţist şi vor comunica cu acesta prin intermediul unei staţii de emisie-recepţie, spun reprezentanţi ai unor şcoli de şoferi.
Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de ordin care reglementează noile norme pentru autorizarea şcolilor de şoferi şi instructorilor auto, precum şi metodologia de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a cursanţilor.
Proiectul, aflat în procedură de avizare, urmează să fie dezbătut şi de Comisia de Dialog Social, din care fac parte patronatele şi sindicatele reprezentative pentru acest domeniu de activitate, care pot aduce unele modificări.
Una dintre cele mai importante modificări constă în schimbarea modului de pregătire al examenului pentru obţinerea permisului de conducere din categoria A, destinată motocicliştilor, în condiţiile în care cei care doresc să obţină permisul vor fi obligaţi ca, pe lângă examenul teoretic şi cel practic, susţinut în poligon, să dea şi o probă de traseu, în trafic.
Directorul general al unei şcoli de şoferi din Capitală, Mircea Grigore, a explicat pentru MEDIAFAX cum va fi organizată examinarea în trafic a motocicliştilor.
"Instructorul va sta, în timpul examenului, pe şaua motocicletei, în timp ce poliţistul examinator va urmări elevul dintr-o maşină şi va comunica cu acesta prin staţie. În acest sens, cursantul va auzi comenzile poliţistului şi va putea răspunde prin intermediul unui echipament emisie-recepţie montat în cască", a declarat Mircea Grigore.
Motocicletele folosite la examinarea pentru permisul de categoria A trebuie să aibă cel puţin 600 de centimetri cubi, iar puterea motorului să fie de 25 de kilowaţi, în condiţiile în care, în momentul de faţă, o motocicletă cu motorul de 120 de centimetri cubi şi care atinge viteza maximă de 100 de kilometri pe oră, este îndeajuns.
Pentru obţinerea permisului din categoria A1, examenul va fi susţinut numai pe motociclete a căror capacitate cilindrică este de cel puţin120 de centimetri cubi şi care pot atinge 90 de kilometri pe oră. În prezent, pentru categoria A1 sunt utilizate motoare de 75 de centimetri cubi.