Simularea examenelor naţionale trebuie să fie unitară, aşa cum subiectele evaluării şi bacalaureatului sunt unice, altfel inspectoratele şcolare pot da dovadă de exces de zel, concepând cerinţe mai dificile, pentru a arăta ce nu ştiu elevii, a declarat, miercuri, preşedintele FSLI, Simion Hancescu.
"Simulărilor la examenele naţionale nu au fost organizate corect. Simulările nu arată realitatea, pentru că gradul de dificultate a subiectelor a fost foarte diferit de la un judeţ la altul", a spus Simion Hancescu, citat într-un comunicat de presă remis agenţiei MEDIAFAX.
Liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) susţine că fiecare catedră trebuie lăsată să îşi facă singură subiectele, profesorii respectivi fiind în măsură să ştie ce materie a fost parcursă şi astfel elevii să nu fie puşi în situaţia să rezolve o problemă care nu a fost discutată la clasă.
Hancescu a precizat că ritmul parcurgerii materiei este diferit de la o şcoală la alta în această perioadă.
"Inspectoratele pot da dovadă de exces de zel şi pot concepe astfel subiecte mai dificile, pentru a arăta ce nu ştiu elevii. Dar trebuie să arătăm ce ştiu elevii, nu ce nu ştiu. Rezultatele acestei proceduri a Ministerului nu reflectă realitatea şi îi descurajează şi pe elevi şi pe profesori", a mai spus Hancescu.
Simulările evaluării naţionale şi examenului de bacalaureat sunt descentralizate, fiecare inspectorat şcolar îşi stabileşte propriul calendar şi propria metodologie, acestea având loc până la sfârşitul lunii aprilie.
Conducerea Inspectoratului Şcolar al Capitalei preciza înainte de organizarea simulării că aceasta are ca scop prezenţa elevilor la teste, şi nu rezultatele obţinute, care pot fi sau nu trecute în catalog.
Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, spunea că procentele mici de promovabilitate înregistrate la examenele naţionale nu sunt un semn bun şi trebuie făcută o analiză pentru a vedea care sunt cauzele acestora.