Aproape 40% dintre cei 398 de comercianţi de anvelope noi controlaţi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au fost găsiţi cu nereguli, fiind aplicate 203 sancţiuni, printre care 74 de amenzi, în valoare totală de 220.000 de lei, informează ANPC.
În urma controalelor efectuate în perioada 12-16 noiembrie, inspectorii ANPC au mai decis să oprească temporar de la comercializare, până la intrarea în legalitate, 2.164 de anvelope noi (67,9% din totalul constatat cu abateri), în valoare de 722.251 lei.
Verificările au vizat respectarea prevederilor legale la comercializarea anvelopelor noi fabricate după 1 iulie 2012.
Printre abaterile constatate de ANPC se numără lipsa denumirii produsului şi a producătorului sau distribuitorului, absenţa traducerii în limba română a informaţiilor, neafişarea preţurilor în loc vizibil şi într-un mod lipsit de echivoc, precum şi lipsa autocolantului cu o etichetă indicând clasa de eficienţă a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare şi valoarea măsurată a acestuia, precum şi clasa de aderenţă pe teren umed.
Preşedintele ANPC, Bogdan Nica, recomandă consumatorilor să ţină cont de etichetarea anvelopelor noi fabricate după 1 iulie 2012, precum şi de obligativitatea de a folosi anvelope pentru iarnă. "Siguranta celor dragi şi a noastră trebuie sporită în perioada de iarna, perioadă care presupune riscuri suplimentare. Astfel, cauciucurile trebuie să aibă lipit un autocolant cu o etichetă indicând clasa de eficienţă a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare şi valoarea măsurată a acestuia, precum şi clasa de aderenţă pe teren umed. De asemenea, trebuie să ţinem cont şi de caracteristicile de iarnă inscripţionate cu litere pe peretele lateral al anvelopei - simbolul de iarna M+S sau M.S sau M&S", a declarat Nica.