Auchan urcă de pe locul patru pe doi în topul lanţurilor de hipermarketuri din România după preluarea magazinelor Real, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland, care a înregistrat anul trecut vânzări de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
Primul loc în topul hipermarketurilor îl ocupă Kaufland, cu afaceri de 1,3 miliarde de euro. Retailerul german are 78 de magazine în România.
Grupul Auchan a anunţat vineri că a cumpărat de la Metro Group hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est, printre care şi pe cele din România, pentru 1,1 miliarde de euro.
Auchan a avut anul trecut o cifră de afaceri de 375 milioane de euro şi deţine zece magazine, iar Real, cu 24 de magazine, vânduse de 627 milioane de euro în 2011.
Carrefour, cu afaceri de 960 milioane de euro, a ocupat locul doi anul trecut. În România sunt 24 de hipermarketuri Carrefour, 60 de supermarketuri Carrefour Market şi 13 magazine de proximitate Carrefour Express.
Cora a încheiat anul 2011 cu vânzări de 326 milioane euro şi are 9 magazine.
Reprezentanţii marilor reţele comerciale spun că o eventuală intrare pe piaţă a unui mare retailer se poate face doar printr-o achiziţie a unui lanţ deja existent.
"Ca green field nu prea mai e loc pe piaţa hipermarketurilor. E deja aglomerată şi în fiecare oraş mare există cel puţin un hipermarket", a declarat agenţiei MEDIAFAX Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.
Potrivit lui Vlad, consumatorul cunoaşte imaginea Auchan, iar impactul preluării Real de către retailerul francez este mult mai mic decât dacă pe piaţă ar intra un lanţ nou.
"Pe piaţa românească este vorba de o tranzacţie între doi actori cunoscuţi şi prezenţi. Să aşteptăm verdictul autorităţii de concurenţă şi doar după aceea vom avea o imagine clară a ceea ce se poate schimba pe piaţă", a mai spus vicepreşedintele AMRCR.
Vânzarea hipermarketurilor Real Europa de Est către Grupul Auchan vizează 91 de hipermarketuri Real în Polonia, Rusia, România şi Ucraina, precum şi 13 galerii comerciale în Rusia şi România.
În aceste patru ţări, Real a realizat o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fără taxe în 2011, şi are 20 000 de angajaţi. Auchan, la rândul său, numără 98 de hipermarketuri şi peste 65 000 de colaboratori în aceste patru ţări.
Grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, deţine 10 hipermarketuri în România, cu 3.300 de angajaţi potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Numărul magazinelor Real de pe piaţa românească a ajuns la 24.
Tranzacţia era aşteptată în piaţa de retail de câteva luni.
Al 12-lea grup de distribuţie din lume, Auchan este prezent în 12 ţări şi are 269 000 colaboratori. Este organizat pe cinci mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate şi 23 în mandate de gestiune, asociate şi în franciză), supermarketuri (767 integrate şi 1.665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), bancă (Oney Banca Accord) şi e-commerce, cărora li se adaugă alte activităţi şi direcţii de creştere.
În 2011, cifra de afaceri a Grupului a fost de 44,4 miliarde euro fără taxe, din care 55% a fost realizată în afara Franţei.
Reţeaua de hipermarketuri Real este o entitate a Metro Group. Sub marca Real, Metro Group deţine 316 hipermarketuri în Germania, precum şi 110 hipermarketuri în Polonia, în România, în Rusia, în Ucraina şi în Turcia. În anul fiscal 2011, Real a avut circa 70.000 angajaţi a înregistrat o cifră de afaceri de 11,2 miliarde euro.