Asociaţia OvidiuRo lansează campania "Direct pentru Copii", prin care propune un sistem de donaţii pe termen lung pentru educaţia copiilor săraci, bazat pe online banking, şi reconsiderarea conceptului de implicare socială, potrivit unui comunicat remis, ieri, agenţiei MEDIAFAX.
Campania "Direct pentru Copii" se bazează pe online banking şi foloseşte serviciul debit direct/plată recurentă/plată programată, o metodă simplă şi uşor de folosit, prin care donaţia se face o singură dată, pe o perioadă mai lungă şi are o frecvenţă lunară, potrivit iniţiatorilor.
"Prin «Direct pentru Copii» recomandăm un sistem de donaţii pe termen lung, prin care contribuţia socială devine o investiţie în viitorul ţării, şi nu doar un simplu act de caritate", spune Leslie Hawke, fondatoarea organizaţiei neguvernamentale.
Iniţiatorii campaniei precizează că suma va fi trimisă către asociaţie în mod automat, fără ca donatorul să fie nevoit să iniţieze tranzacţia în fiecare lună.
"Propunerea noastră pentru cei care cred că educaţia este singura şansă pentru copiii săraci, pentru ca ei să poată ieşi din cercul vicios al sărăciei, este să doneze 50 de lei pe lună timp de un an. Acesta este costul tichetelor sociale pe care părinţii copiilor din programul «Fiecare Copil în Grădiniţă» le primesc lunar dacă îşi aduc copiii zilnic la grădiniţă şi dacă participă activ la activităţile cu copiii şi alţi părinţi", explică directorul executiv al asociaţiei, Maria Gheorghiu.
Prin programul "Fiecare Copil în Grădiniţă", 1.400 de copii dezavantajaţi din 38 de grădiniţe din 12 judeţe au şansa să înveţe lucruri pe care nu le pot afla de la părinţii lor, majoritatea lipsiţi de educaţie. Rata medie a prezenţei zilnice la grădiniţă a copiilor din program a ajuns la 85 la sută, ceea ce înseamnă că aproape toţi copiii frecventează zilnic grădiniţa - rezultat fără precedent în astfel de comunităţi.