Eleva din clasa a VII-a a Şcolii nr. 75 din Capitală care a murit după ce a căzut din tren la întoarcerea dintr-o excursie cu şcoala a deschis uşa vagonului şi a fost trasă de curenţii de aer, în condiţiile în care trenul mergea cu viteză foarte mare, potrivit concluziilor Poliţiei Transporturi.
Anchetatorii Poliţiei Transporturi Bucureşti şi procurorii au făcut, marţi, un experiment judiciar pentru a vedea cum a fost posibil ca uşa vagonului să poată fi deschisă în timpul mersului şi care este efectul asupra unui corp cu aceeaşi greutate ca a elevei de 13 ani, dacă acesta poate fi tras afară de curent la viteza de aproximativ 140 de kilometri pe oră.
Fata ar fi ieşit pe holul vagonului, însoţită de o colegă, ca să fumeze o ţigară. După ce aceasta a terminat de fumat s-a gândit să deschidă uşa vagonului pentru a aerisi, astfel încât părinţii şi profesorii însoţitori să nu simtă mirosul de fum. Din cauza faptului că la momentul respectiv trenul circula cu o vizită de aproximativ 130-140 de kilometri pe oră, curentul a smuls-o afară pe fata de 13 ani, potrivit primelor concluzii ale anchetei făcute de Poliţia Transporturi.
Prietena ei, şocată de ce s-a întâmplat, a luat-o la fugă spre compartimentul în care se aflau profesorii însoţitori şi părinţii, iar la un moment dat, din neatenţie, s-a împiedicat în nişte bagaje, fracturându-şi glezna. Eleva a fost audiată de poliţişti acasă şi a povestit contextul în care s-a produs tragedia.
Anchetatorii i-au audiat pe profesorul şi părinţii care i-au însoţit pe elevi în excursia de pe Valea Prahovei. De asemenea, au fost ridicate mai multe documente privind organizarea excursiei, iar Inspectoratul Şcolar verifică, în paralel, dacă a fost respectat regulamentul şcolar în cazul acestei excursii.
Accidentul a avut loc duminică seara, în jurul orei 19.00, în zona localităţii Buftea, fata căzând din trenul IR 1746, care circula pe ruta Satu Mare - Bucureşti. Un echipaj SMURD a ajuns la locul accidentului, însă medicii nu au putut-o salva pe adolescentă.
Fata era elevă a Şcolii nr. 75 din Sectorul 3 al Capitalei şi revenea acasă după o excursie organizată de unitatea de învăţământ. Din primele cercetări reiese că, la momentul incidentului, profesorii însoţitori şi ceilalţi elevi erau în compartimente, au precizat surse apropiate anchetei.
Anchetatorii urmează să stabilească exact modul în care s-a produs tragedia, în condiţiile în care uşa vagonului ar fi trebuit să se închidă automat în momentul în care trenul depăşea viteza de cinci kilometri pe oră, neputând fi deschisă decât prin apăsarea unui buton din interior.
Sursele citate au mai precizat o echipă de poliţişti a început, luni, verificarea locului în care a căzut eleva, în timp ce o altă echipă cercetează criminalistic vagonul în care s-a aflat aceasta, care, pentru verificări, a fost sigilat şi dus la Depoul Griviţa. Totodată, mai mulţi ofiţeri ai Poliţiei Transporturi au mers la Şcoala nr. 75 pentru a-i audia pe profesorii şi elevii care au fost în excursie.
Martori au declarat poliţiştilor că fata a deschis uşa trenului în mers, care circula cu o viteză de peste o sută de kilometri la oră, ea dezechilibrându-se şi căzând pe terasament.
Parchetul Buftea va stabili dacă fata a deschis sau nu singură uşa trenului ori dacă din cauza unei defecţiuni uşa s-a deschis, fapt ce se va stabili în urma unor expertize tehnice.
În paralel, o comisie de anchetă de la CFR Călători analizează împrejurările în care fata de 13 ani a murit după ce a căzut din tren.
"La nivelul CFR Călători s-a constituit o comisie de anchetă care analizează, potrivit procedurilor şi reglementărilor în vigoare, circumstanţele în care s-a produs tragicul eveniment. În acelaşi timp, pentru lămurirea cauzei sub toate aspectele, compania va asigura întregul sprijin organelor de cercetare în drept", se arată într-un comunicat de presă al CFR Călători remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.
Reprezentanţii CFR Călători susţin că din verificările anterioare făcute a rezultat că trenul nu avea defecţiuni la sistemul de închidere a uşilor.
De asemenea, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a constituit de urgenţă o comisie de cercetare a împrejurărilor în care eleva a murit după ce a căzut din tren.